پایگاه اطلاع رسانی سلامت

سلامتی با داروهای گیاهی

تخم شربتی گیاهی خودرو و یک ساله است که شبیه به ریحان ولی با برگ ها و تخم های ریزتر می باشد. ساقه های آن مربع شکل و گلی مایل به قرمز و صورتی دارد. گیاه تخم شربتی در اوایل بهار در کوهستان ها و بیابان ها می روید.
نام های دیگر گیاه تخم شربتی :بادروج، تره خراسانی، اوقیمن، حوک، بورنگ، صریرا و بادروج ابیض می باشد.

موضوع : سلامتی با داروهای گیاهی        تاریخ ارسال : يكشنبه 2 خرداد 1400

در این مطلب بنا داریم نکاتی را درباره نحوه مقابله و مبارزه با هرگونه ویروس انسانی از جمله "کرونا" از منظر طب سنتی بیان کنیم که اگر این نکات کلیدی رعایت شود در سایه انجام این نکات جای هیچ‌گونه نگرانی باقی نخواهد ماند.

موضوع : سلامتی با داروهای گیاهی        تاریخ ارسال : شنبه 3 اسفند 1398

 بابونه به دلیل دارا بودن خواص آرامش بخشی، به خواب راحت کمک می کند. این گیاه کاهش دهنده استرس است و به دکتر گیاهان معروف است.
چای بابونه دارای خواص درمانی متعددی از جمله :
درمان التهاب، تسریع کننده روند بهبود زخم ها و تبخال، درمان آکنه و جوش های چرکی  و تازه ترین یافته ها خاصیت گیاه بابونه در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی را نشان می دهد.

موضوع : سلامتی با داروهای گیاهی        تاریخ ارسال : دوشنبه 4 آذر 1398

میگرن یکی از مشکلاتی است که امروزه گریبان گیر بسیاری از افراد شده است. درمان سردردهای میگرنی همیشه با استفاده از دارو میسر نیست و بسیاری افراد برای درمان میگرن به داروهای گیاهی رو می آورند.
میگرن یکی از بیماری هایی است که حتی اندکی قبل از آغاز، علامت های آن امان شخص مبتلا را می برد. تقریباً سه چهارم افرادی که از سردردرنج می برند دارای سابقه خانوادگی در این زمینه هستند. میگرن یکی از انواع سردرد همراه با درد بسیار است. بعضی علائم مانند سروصدای زیاد، بوهای تند، نور زیاد، کم بود آب بدن، اضطراب زیاد، خواب و غذای ناکافی سبب تشدید میگرن می شود.

موضوع : سلامتی با داروهای گیاهی        تاریخ ارسال : شنبه 11 آبان 1398

این ریشه محبوب به عنوان یک گیاه دارویی مشهور در نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار می گیرد. زنجبیل دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد ویروسی، ضد قارچی، آنتی بیوتیک، ضد سرطانی، ضد تهوع، ضد اسپاسم، و ضد سرفه است.

موضوع : سلامتی با داروهای گیاهی        تاریخ ارسال : يكشنبه 7 مهر 1398

خاکشیر که به اسم خاکشی هم شناخته ميشود، گیاهی یک یا دو ساله از تیره شب بویان است که در دشت و کوهستان می روید. تخم این گیاه که همه مردم آن را با اسم خاکشیر می شناسند، ریز و اندکی دراز است و به دو رنگ قرمز( طعم تلخ) و قرمز تیره متمایل به قهوه ای یافت ميشود. همین دانه های بسیار ریز خواص زيادي دارد و در طب سنتی از خواص خاکشیر بسیار صحبت شده است.

موضوع : سلامتی با داروهای گیاهی        تاریخ ارسال : دوشنبه 4 آذر 1398
تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت محفوظ می باشد .